Timberland este brandul destinat celor care pun accent pe mediul exterior și pe timpul petrecut acoloproduce de peste trei generatii haine si pantofi outdoor, de cea mai inalta  calitate. Totul a inceput in anul 1973 de la crearea primei perechi de ghete impermeabile, care a trasat noile standarde de executie, rezistenta si protectie,  astazi, Timberland reprezentand simbolul maiestriei  la cel mai inalt nivel, a calitatii exceptionale și a autenticitatii. Motivele pentru care clientii au apreciat si apreciaza acest brand, chiar dupa  mai bine de 40 de ani de existenta, este faptul ca poate sa ofere confort in mediul exterior si exceleaza in incaltamintea impermeabila.

              In anul 1973, Timberland a dat nastere unei adevarate legende, creand prima pereche de incaltaminte outdoor care putea sa reziste la conditii meteo extreme, brandul american a creat un precedent si a reusit sa se impuna rapid pe o piata destul de aglomerata.

              Ghetele de la Timberland sunt unele dintre cele mai recunoscute piese clasice ale modei, preferate de toata lumea, 39 de componente, construite in  80 de ateliere diferite din fabrica, oricine ar fi iertat daca ar crede că obiectul discutiei este o piesa de la NASA, de fapt, este vorba de „reteta“ unei perechi de ghete galbene, cu opt gauri, de la Timberland. Unele dintre cel mai usor de recunoscut piese de incaltaminte din lume, care reusesc să satisfaca gusturile a categorii si generatii diferite in acelaşi timp: de la hipsteri la muncitori, de la rapperi la intelectua­li.

           In afara trendurilor pentru ca un brand de incaltari  sa devina atat de popular, sa vanda milioane de exemplare anual, trebuie sa transceada tendintele si sa intre intr-o  alta sfera, una a culturii pop. Nu este de ajuns sa existe o gasca de pasionati ai modei innebuniti după acel produs, este nevoie ca piesa sa depaseasca bula din jurul industriei modei.  „De cele mai multe ori, aceasta dimensiune aditionala nu este aleasa de catre brand, ci se intampla in mod natural: este vorba de locul potrivit si momentul potrivit, imaginea corecta, stilul si atitudinea“, scrie publicatia britanica „The Guardian“.  Este ceea ce Timberland a facut, iar asta se vede cel mai bine in profiturile companiei. Cumparat de trustul gigant VF Corporation în 2011, brandul a avut parte de o crestere de 13% in primele noua luni ale anul trecut, ajungand la peste 500 de milioane de euro. Iar ghetele galbene au contribuit din plin la ascensiunea financiara. „Totul a inceput in anii ’70, cand Sidney Swartz a observat ca omul de rand american avea o nevoie permanenta si nesatisfacuta pentru incaltaminte din piele de calitate, care sa-i pastreze confortul şi afara“, spune Chris Pawlus, directorul creativ Timberland, pentru ziarul britanic. „Asa ca a creat aceasta gheata impermeabila, din piele galbena, care a prins imediat“, a adaugat el. 

         Compania, fondata în 1918 de catre Nathan Swartz, a preluat in 1973 numele de Timberland, dar aripi a prins cu adevarat in 1990, cand hip-hoperii si rapperii americani au transformat ghetele galbene intr-o semnatura a genului muzical. Wu-Tang Clan, Mobb Deep and DMX, idolii a milioane de tineri din toata lumea, au oferit perechii de incaltaminte importanta strazii. Producatorul si rapperul Timbaland si-a inspirat si numele de scena din adictia sa pentru produsul companiei, dupa cum marturiseste in autobiografia sa. 

          Interesul pentru acest accesoriu nu s-a pierdut nici printre muzicienii contemporani, fiind alegerea unor artisti precum Rihanna, Jay-Z, Kanye West şi A$AP Rocky. „Imi place gheata galbena, clasica, exact asa cum este, fara adaosuri“, a spus Elgar Johnson, editor de moda al publicatiei „i-D“. „Este extrem de masculina si incredibil de versatila, poate fi purtata şi de muncitorii obisnuiti, dar si de capetele incoronate ale strazii. Acest tip de incaltaminte a devenit atat de popular pentru ca nu se conformeaza niciunui gen, poate sa fie asortat la orice si instantaneu se creeaza un look“, a explicat Johnson succesul Timberland.
  Desi focusul companiei este pe incaltaminte, in magazinele Timberland vei putea descoperi foarte multe piese de imbracaminte, incepand cu camasi si terminand cu pantaloni si geci.

         Timberland a fost una dintre primele companii producatoare de pantofi care au apelat la publicitate, in special la televizor. Initiativa a ajutat introducerea ideii de a pune logourile, in acest caz simbolul unui copac, pe partea exterioara a incaltarilor. Masura a adus notorietate brandului, iar compania s-a concentrat mai mult sa puna accentul pe latura eco a produselor sale.

         O linie de pantofi care este in plina expansiune este Earth-keepers, cea mai „constiincioasa“ linie din punct de vedere ecologic a marcii. Perechea de ghete poate fi dezasamblata, si mai mult din 50% din materiale pot fi reciclate. Angajamentul brandului pentru protejarea naturii merge dincolo de produsele sale. Salariatii companiei au plantat copaci în toata lumea, numai in China, Haiti si Republica Dominicana peste doua milioane si jumatate. De exemplu, in Insulele Caraibe, scopul este ajutarea celor 2.000 de fermieri care participa la realizarea liniei Earthkeepers. Desi sunt multe masini implicate in proces, multe detalii sunt realizate, in mod surprinzator, manual. „Noi incercam sa imbunatatim automatizarea procesului, dar nu sa inlocuim forta de munca asa. Nu poti subestima niciun fel de munca, dar cand vine vorba de taiatul pielii, suntem cei mai priceputi. Si sunt lucruri pe care nu ai cum sa le schimbi in munca manuala. Si daca automatizezi taierea pielii, tot ai nevoie de oameni care sa observe defecte ale materialului sau zgarieturi“, a spus Alejandro Ordoñana, seful operatiunilor din Caraibe.

          Poate ca tocmai aceasta atentie la detalii explica sarmul ghetelor.  Formula magica a ghetelor - ghetele galbene Timberland sunt un alt hit care spune povestea unui idei geniale. Mintea unui om care a reusit sa creeze un obiect mai mult sau mai putin esential, dar care exista in garderoba aproape fiecaruia. Sa poti sa realizezi un obiect care sa impace gusturile, varstele şi culturile diferite din toata lumea este o reusita care depaseste sfera modei. Chiar dacă scopul lor initial este unul cat se poate de utilitar, ghetele de la Timberland au doza potrivita de sarm combinat cu practic.

Dar cea mai frumoasa in această poveste este familia. Familia care a deschis o afacere la începutul anilor 1900, extinzand-o incet si sigur. Familia care a implicat urmasii la fiecare caramida pusa la fundatia companiei, inceputa ca un atelier de pantofi. Astazi, fiii si nepotii lui Nathan Swartz sunt la conducerea firmei producatoare a celor mai cunoscuti pantofi, probabil, din lume. Fiul acestuia, Sidney Swartz, a gasit formula magica pentru ca o pereche de incaltari sa reziste timpului pe prima pozitie in top, iar nepotul se ocupa astazi de imbunatatirea formulei, dar si a modului in care aceasta este pusa in practica. Incasarile anuale depasesc 1.5 miliarde de dolari, numarul de angajati este de aproape 5500 in intreaga lume iar numarul de magazine este si el unul urias, daca luam in calcul si magazinele multibrand.