WINTER SALES a inceput. Vezi produsele din campanie.   

Skechers

Brandul Skechers este marcat de dorinţa de deveni unul dintre cei mai însemnaţi furnizori de încălţăminte casual şi activă contemporani. Compania îşi propune să facă acest lucru prin oferirea unui spectru larg de stiluri şi categorii de produse, totul în timp ce menţine o bază low-cost.


Brandul a luat naştere în 1992, şi este una dintre companiile producătoare de pantofi ce a cunoscut o creştere foarte rapidă în Statele Unite, concentrându-se pe stiluri casual, trendy şi adresându-se în principiu femeilor şi bărbaţilor cu vârste cuprinse între 19 şi 40 de ani.



Skechers.JPG


Anii 90’


În anii 1990, brandul de încălţăminte cel mai popular printre tinerele femei americane se numea L.A. Gear, brand creat şi deţinut de un veteran al industriei de retail - Robert Greenberg. Fondată în 1983, compania a început să câştige până în 1990 mai mult de 900 milioane de dolari în vânzări, iar cu pantofii săi de tenis neon şi per total imaginea extrem de feminină, păreau de neoprit şi fără îndoială o prezenţă deosebită. Cu toate acestea, după o serie de greşeli, Robert şi fiul său Michael s-au trezit daţi afară din companie.


Robert şi E.T.


Nu se poate spune că Robert nu era familiarizat cu riscurile din acest domeniu. Acesta şi-a început cariera în 1960 vânzând peruci către saloane de frumuseţe în Boston, iar 10 ani mai târziu a început să importe blugi de firmă pe care îi vindea la magazine precum Filene’s şi Jordan Marsh. La sfârşitula anilor 70’, Greenberg s-a mutat la Los Angeles, unde a fondat un lanţ de magazine de role, practic aceasta fiind prima sa intrare în  industria încălţămintei sportive. Primul său mare break a avut loc în anul 1982, când a semnat contractul pentru ca personajul de film E.T. să fie imaginea plasată pe şireturile produse de el.  Această mişcare i-a adus succesul ce a dus la fondarea L.A.Gear.



După plecarea lui Greenberg din L. A. Gear în 1992 a fondat imediat Skechers. Focusul creativ a fost pe realizarea unor produse pentru consumatorii tineri, hip, cu precădere bărbaţi. Pe lângă faptul că era cel mai mare distribuitor pentru pantofii Dr. Martens, Skechers deţinea şi marketa în 1992 brandurile Cross Colours, Karl Kani şi So. … L.A. Deşi toate aceste trei branduri erau de succes, până în 1993 Greenberg a văzut o oportunitate mai bună în dezvoltarea propriului său brand, şi astfel a început consolidarea resurselor sale fiscale şi creative în direcţia Skechers. Drept urmare, brandurile Karl Kani şi So. … L.A. au fost abandonate în 1995.


Skechers U.S.A. a avut primul său mare break în 1993, cu introducerea design-ului “Chrome Dome”. Adresându-se ambelor sexe, acest pantof era o gheată de stradă urbană, ce reflecta popularitatea look-ului “grunge” printre consumatorii tineri: pantoful era creat astfel încât să pară folosit şi scofâlciat în zona călcâiului - asemănător cu blugii pre-spălaţi ce erau atât de populari la acea vreme. Se dorea oferirea unui look androginic dur. Crearea acestui design a dovedit pieţei că Skechers este o companie capabilă să intuiască direcţia în care se duc tinerii, iar label-ul a fost preluat curând de magazine precum Foley’s şi Nordstrom.



Până în 1995, compania în vârstă de doi ani Skerchers a devenit un brand vibrant, reflectând mulţii ani de experinţă în retail ai lui Robert, precum şi a preşedintelui firmei, fiul său Michael. În martie a acelui an Skechers era pregătită să se extindă, şi astfel au semnat contracte de licenţă cu companiile Genova Incorporated şi Signal/American pentru a produce incălţăminte casual pentru băieţi şi haine pentru bărbaţi. Create sub brandul Skechers, hainele se adresau aceloraşi persoane care cumpărau şi pantofii, cu emfază pe stil, capacitate de a fi purtaţi în situaţii diverse şi confort. Hainele - în cea mai mare parte plovere, tricouri şi blugi erau vândute la magazine naţionale mari.


Doi ani mai târziu, Skechers se descurca suficient de bine astfel încât să îşi crească baza de clienţi şi pe pieţele de peste ocean. Astfel, Skechers a început să vândă încălţăminte în Asia de Sud şi în Europa de Est.


Mai târziu, compania a început să se concentreze şi pe linia feminină, producând platforme înalte funky şi ghete ce se adresau adolescentelor şi tinerelor. Până la sfârşitul deceniului Skechers a devenit extrem de proeminent pe piaţă, producând sute de stiluri trendy pentru bărbaţi, femei şi copii.


750x-1.jpg