Nike

05.10.2011

Nike Knight Inceputurile Nike au fost alaturi de Phil Knight, un atlet de distanata mediu si student la Universitatea Oregon, si de antrenorul Bill Bowerman Phils. Dragostea lor pentru sport este ceea ce ia unit, dar de asemenea au fost atrasi de tehnologie in sport. In 1962 Knight si-a terminat studiile, si a plecat intr-o calatorie in jurul lumii. Cat se afla in Japonia, acesta a inceput sa importe pantofi sport in S.U.A., investind doar 500$, bani in schimbul carora a cumparat 200 de adidasi. In timp ce Phil lucra pentru Onitsuka Tiger, s-a gandit ca ar fi mai profitabil daca si-ar produce singuri adidasii. In 1971 angajatul Jeff Johnson s-a gandit la numele Nike (dupa zeita greaca a victoriei). Phil Knight a obtinut in sfarsit un nume pentru imperiul din ziua de azi, dar avea nevoie si de un logo. Caroline Davidson, care l-a cunoscut pe Phil in timp ce era studenta la Universitatea Oregon, a fost rugata sa creeze un logo pentru Nike, care sa poata fi usor de memorat, dar in acelasi timp sa aiba design foarte simplu . Astfel, logo-ul Nike a prins contur, devenind unul dintre cele mai populare logo-uri din intreaga lume. In 1987, Nike a lansat primul model din linia Air Max. Bulele de aer si faptul ca erau foarte comfortabili au convins multa lume sa cumpere modelul. Nike a fost cunoscuta la inceput ca firma producartoare de adidasi pentru alergat, dar in 1984 Nike a semnat un contract cu Michael Jordan, care pana in ziua de azi reprezinta firma. In anul 2003 Nike a cumparat celebra companie de articole vestimentare Converse, iar doi ani mai tarziu a reusit sa achizitioneze si gigantul Umbro. Nike vinde un sortiment divers de produse, inclusiv incaltaminte si imbracaminte pentru activitati sportive precum footbal, baschet, tenis, atletism, golf si sporturi de formare pentru barbati, femei si copii. Nike, de asemenea, vinde pantofi pentru activitati in aer liber, cum ar fi tenis, skateboardingul, baseball, ciclism, volei, activitati acvatice, curse auto si alte utilizari sportive si de agrement. Nike recent, in echipa cu Apple Inc a produs Nike + , care monitorizeaza performanta unui alergator, prin intermediul unui aparat de radio din pantof care trimite link-uri catre iPod-ul nano. Potrivit analistilor, compania Nike, este cel mai mare producator de incaltaminte sport la nivel mondial. Piata articolelor sportive in 2008 a valorat 600 mil.euro iar Nike a fost lider pe aceasta piata, urmata pe locul doi de Adidas. In 2007 Nike a fost cotat la o valoare de piata de 17 mld. $, iar anul 2008 a adus o crestere pana la valoarea de 18,6 mld. $. ‘ Cand Nike afirma, ‘Just do it!’, este un mesaj de imputernicire. De ce, celelalte persoane nu vorbesc tinerilor cu acelasi ton de inspiratie ?’ - Naomi Klein Just do it "