Cum sa te mentii in forma si in sezonul rece

15.12.2016

  Trebuie sa recunosti ca odata cu venirea iernii antrenamentele tale se raresc, iar kilogramele in plus incep sa-si faca simtita prezenta. Motivele sunt multe, cele 20 de grade cu plus din casa versus gradele cu minus de afara, nostalgia ( data de venirea)  Sarbatorilor de iarna, Sarbatori care isi lasa amprenta si asupra alimentatiei si, nu in ultimul rand, lipsa chefului, toate te fac sa reduci nivelul si numarul antrenamentelor din sezonul rece. Chiar si asa exista variante care sa te faca sa nu renunti la miscare. Iata cateva idei care te vor ajuta sa te mentii in forma si in aceasta perioada plina de “tentatii nevinovate”.   Antrenamentele desfasurate in casa Pot fi de mare folos atunci cand vrei sa te mentii in forma fara sa iei contact cu temperaturile scazute de afara. Exercitii precum genuflexiuni, abdomene sau flotari sunt la indemna oricui. Pentru a face antrenamentul mai placut, poti sa asculti muzica in timp ce te antrenezi.  O alta varianta o reprezinta apelarea la un DVD cu exercitii fizice sau de ce nu, daca ai o consola de gaming, sunt o multitudine de jocuri interactive care te tin in “priza”.  Sa nu uiti nici de antrenamentele cu greutati. Cel mai bine ar fi sa foloseste gantere, dar daca nu dispui de ele, nu e nicio problema, le poti inlocui cu sticle sau bidoane cu apa. Un alt exercitiu cardio care iti solicita foarte mult musculatura il reprezinta urcatul scarilor. In cazul de fata, daca stai la bloc ai un avantaj. Imagineaza-te urcand si coborand etajele blocului in care stai( sau de ce nu, in care stau rudele, prietenii tai), te-ar ajuta, nu? Sa faci antrenamente acasa este una din cele mai bune alternative pe durata iernii, dar trebuie sa tii cont ca executarea gresita a acestora poate duce la accidentari serioase. Din acest motiv este recomandat ca atunci cand simti orice durere profunda, sa te opresti. E bine de stiut ca un echipament adecvat este recomandabil chiar si atunci cand te misti “like a boss” in fata Tv-ului.   Abonamentul la sala Daca nu esti adeptul sportului in aer liber pe vreme capricioasa, un abonament la sala ti-ar fi de mare folos. Cauta un program care sa fie pe placul tau si frecventeaza sala de sport chiar daca pana la ea trebuie sa infrunti conditiile meteorologice. Nu uita ca odata ce scoti bani din buzunar, vei avea o motivatie in plus sa te tii de treaba.   Include sportul in vacanta ta de iarna Imbina placutul cu utilul. Daca ai de gand sa pleci in vacanta la munte, profita  si practica sporturile de iarna. Indiferent daca preferi statiunile montane de la noi ori pe cele din afara, un sejur la ski te va face sa scapi rapid de caloriile acumulate pe parcursul nenumaratelor si delicioaselor mese in familie,  iar asta pentru ca acest sport antreneaza o gama variata de grupe de muschi. Daca nu esti tentat sa schiezi, incearca sa te dai cu placa de snowboard.  Daca vei incerca pentru prima data va fi funny pentru ca este destul de greu sa te sincronizezi, dar experienta merita traita.   Aminteste-ti ce faceai iarna cand erai copil Cand erai mic asteptai cu nerabdare sa ninga pentru a te putea juca in zapada. Fa asta si acum!  Orice tip de activitate fizica te mentine in forma, asadar  bucura-te de iarna si joaca-te. Da-te cu sania, construieste un om de zapada, demonstreaza celor dragi ca bulgarii tai sunt mai tari decat cei ai vecinului, fa ingeri in zapada, iar exemplele pot continua. Vei vedea ca timpul trece repede atunci cand te distrezi, iar joaca te pastreaza in forma.   Acorda o atentie sporita alimentatiei Nu doar de sport ai nevoie pentru a fii in forma tot timpul, ci si de o alimentatie sanatoasa, dar asta stii deja. Greul vine atunci cand vorbim de Sarbatori.  Nu mai e mult pana la Craciun, cand iti vor face cu ochiul toate preparatele traditionale, unele mai gustoase decat altele. Si da, vei fi tentat sa gusti din fiecare, dar tocmai aici este cheia, sa gusti, nu sa infuleci tot. Incearca sa reduci aportul de zahar, evita pe cat posibil sa consumi preparate grase, de asemenea renunta la sucuri in favoarea ceaiurilor. Bea mai multa apa si consuma cat mai multe citrice, acestea din urma nu doar ca sunt benefice pentru o forma fizica buna, ci si pentru sistemul imunitar. In concluzie, iarna nu este un motiv de ingijorare cand vine vorba de antrenamentele fizice, alternative exista, ceea ce conteaza este ca tu sa fii determinat sa iti pastrezi sau sa iti imbunatatesti conditia fizica. Ce zici, esti?