adidas - performanta si fashion
14.09.2016
Poate ca te intrebi cum a aparut brandul adidas, cine e fondatorul lui si ce visuri marete ascunde povestea companiei. Pentru ca noi respectam dorintele tale si pretuim istoria, filosofia si valorile brandurilor reprezentate, iti prezentam aici povestea adidas:
Visul maret si viziunea lui Adi Dassler Adi Dassler, creatorul brandului care a revolutionat sportul si intreaga industrie asociata acestuia, a inceput sa creeze pantofi sport in bucataria mamei sale, intr-un mic oras din Bavaria (Germania), ghidat de visul sau maret de a oferi fiecarui atlet din lume cel mai bun echipament posibil. Poate ca te intrebi cum a reusit sa creeze acest brand care astazi este unul dintre cele mai importante si influente din industria sportului, insa ceea ce iti putem spune cu siguranta este ca Adi Dassler a avut visuri marete, viziune, geniu inventiv si un spirit antreprenorial care a depasit cu mult ideile de business din anii '20, atunci cand i-a venit ideea lansarii acestei afaceri.
In 1924, la varsta de 24 de ani, Adi Dassler l-a convins pe fratele sau, Rudolf, sa i se alature pentru a crea impreuna pantofii sport care aveau sa-i faca celebri in lumea intreaga si pentru a infiinta fabrica “Gebrüder Dassler Schuhfabrik”. Succesul acestei afaceri s-a bazat pe viziunea lui Adi Dassler de a oferi fiecarui atlet cel mai bun echipament posibil si pe faptul ca el insusi era atlet, iar pasiunea sa pentru sport l-a facut sa inteleaga foarte bine nevoile clientilor. In plus, Adi Dassler a considerat ca ceea ce va mentine succesul acestei afaceri va fi calitatea produselor si inovatia permanenta bazata pe un dialog productiv cu atletii din lumea intreaga, ceea ce l-a determinat sa calatoreasca in toate colturile lumii pentru a le intelege stilul de viata si nevoile reale. Viziunea lui Adolph a fost sa ofere atletilor cele mai bune produse de incaltaminte, perfect adaptate sportului practicat, devenind principalul furnizor al Jocurilor Olimpice si, ulterior, partener oficial al Cupei Mondiale din SUA.
Crearea brandului adidas si elementele identitare ale acestuia In 1948, cei doi frati, Adi si Rudolf, decid sa-si deschida propriile afaceri dezvoltand doua branduri distincte, astfel incat Rudolf fondeaza compania Puma, iar Adi brandul adidas, denumirea marcii fiind inspirata de numele acestuia si initialele numelui de familie - Dassler. In 1949, Adi Dassler a constientizat importanta brandului creat si a decis ca identitatea adidas sa fie inregistrata si cunoscuta in lumea intreaga asa cum a fost creata, iar acest lucru a insemnat inregistrarea numelui fabricii sale “Adi Dassler adidas Sportschuhfabrik”, care functiona intr-un mic orasel - Herzogenaurach - cu o echipa formata din 47 de oameni, si a unui model de pantofi care aveau in design cele trei linii devenite icon pentru identitatea brandului adidas.
In 1972, in timpul Jocurilor Olimpice organizate la Munchen, in Germania, adidas decide sa anunte crearea logo-ului care reprezinta identitatea, viziunea si valorile adidas. Astfel, trifoiul, care simbolizeaza orientarea brandului adidas spre performanta, s-a nascut in acea zi la Munchen, prin asocierea cu Jocurile Olimpice si performanta sportivilor din lumea intreaga, si este unul dintre cele mai cunoscute logo-uri din toate timpurile.
Valorile si filosofia brandului adidas Valorile brandului adidas sunt: Performanta, Pasiunea, Integritatea si Diversitatea, iar acestea sunt transpuse in crearea fiecarui produs care poarta numele adidas.
Filosofia adidas vizeaza o continua imbunatatire a calitatii, design-ului si a imaginii produselor, dar si investirea in inovatia permanenta a tehnologiilor folosite, pentru a ajuta atletii sa atinga cele mai inalte performante, bazate pe cercetari avansate si colaborarea cu cei mai bune specialisti in domeniu. "Be creative, independent and take responsibility for your actions." Adi Dassler, fondatorul brandului Originals Acest motto reprezinta filosofia de lucru si spiritul antreprenorial al fondatorului brandului adidas si filosofia de lucru a tuturor celor care lucreaza pentru crearea produselor de brand adidas. „Nimic nu este imposibil!” este mesajul care defineste filosofia brand-ului adidas si care a sustinut cele mai creative campanii publicitare adidas.
Recunoasterea internationala in lumea sporturilor
Recunoasterea internationala a pantofilor sport creati de cei doi frati apare in acelasi an (1923), cand Arthur Jonath castiga medalia de bronz la Jocurile Olimpice, cu o pereche de pantofi sport creati de Adi Dassler si apoi in 1928, la Amsterdam (prin sportiva Lina Radke), si, in 1936, la Berlin (datorita succesului sportivului Jesse Owens). Considerat de fondatorii adidas "Miracolul din Berlin", momentul in care specialistii adidas au decis inserarea in talpa exterioara a ghetelor de fotbal ale sportivilor din echipa nationala a Germaniei a crampoanelor pentru a le imbunatati performanta in meciul devenit istoric cu Ungaria, la Campionatul Mondial de Fotbal din 1954, a fost considerat acel element de design care a facut cu adevarat diferenta pe teren intr-o confruntare intre cei mai buni fotbalisti ai lumii. In anii '80, adidas a venit cu o noua inovatie pentru lumea sportului - incorporand un computer care sa monitorizeze si sa inregistreze performantele sportivilor intr-un nou model de pantof datorita sistemului Micropacer, cunoscut astazi ca miCoach.
Asocierea cu cei mai importanti sportivi ai lumii si cele mai importante evenimente mondiale In 1967, adidas creeaza primul articol vestimentar dedicat sportivilor - treningul Franz Beckenbauer, care poarta numele celui mai renumit fotbalist al Germaniei din toate timpurile si unul dintre cei mai importanti ai lumii, supranumit "der Kaiser" (Imparatul) datorita stilului sau unic de joc si a calitatilor sale sportive incontestabile. In 1970, mingea Telstar creata de adidas este aleasa ca minge oficiala pentru Campionatul FIFA World Cup™, datorita inovatiei sale cu adevarat surprinzatoare pentru acea vreme - un design care sa creasca vizibilitatea mingii in teren pentru telespectatorii care urmareau competitiile oficiale ale Campionatului pe televizoare alb-negru.
Inovatia a facut diferenta si de aceasta data! In perioada 1972-1978, adidas isi extinde portofoliu de produse oferind echipamente specializate pentru diferite sporturi, prin sustinerea celor mai buni sportivi ai momentului care participa la competitii mondiale, contribuind astfel la scrierea celor mai importante si memorabile momente din istoria sporturilor: Nadia Comaneci obtine primul 10 pe linie din istoria gimnasticii purtand un costum adidas, la fel cum face si sportivul Stan Smith si Reinhold Messner, pentru care adidas creeaza cele mai performante modele pentru outdoor, cucereste varful Everest, fara masca de oxigen. Cele mai creative si motivationale campanii In 2004, adidas a creat cea mai memorabila campanie, care a devenit sinonima cu cele mai importante valori ale brandului, - "Imposible is nothing". In cadrul acestei campanii, sportivii David Beckham, Haile Gebrselassie, Muhammad Ali si Laila se confrunta cu temeri, infrangeri si provocari pentru a dovedi tuturor ca nu este nimic imposibil.
In 2011, o alta campanie adidas avea sa marcheze noua orientare de business si viziunea companiei adidas. Alaturi de sportivii si celebritatile cele mai cunoscute ale momentului, Lionel Messi, David Beckham, Katy Perry si Derrick Rose, campania "All in" transmite ideea ca trebuie sa faci totul pentru a obtine ceea ce iti doresti, dar si ca brandul adidas iti ofera o gama variata de produse adaptate oricarui sport, oricarui stil si oricarui trend al modei. Fuziunea dintre sport si arta In 1986, odata cu lansarea curentului hip hop si a trupei Run DMC in America, adidas a avut inspiratia de a se asocia in campania de promovare a trupei Run DMC - "my adidas" si a transmite valorile brandului unei lumi intregi dornica de schimbare, inovatie si originalitate, traduse in depasirea tuturor limite impuse de clase sociale, genuri muzicale sau trenduri. Iar acest moment, cand 40.000 de fani Run DMC fredonau melodia care avea sa devina hit-ul unei generatii intregi si a unui nou gen muzical, tinand in maini pantofii adidas purtati de membrii trupei Run DMC, a fost primul care a marcat colaborarea dintre sport si arta, o colaborare pe care brandul adidas a valorificat-o de-a lungul timpului. Inovatia permanenta adidas detine un portofoliu foarte vast de produse destinate diferitelor activitati sportive, iar pentru realizarea produselor adidas lucreaza echipe de experti si designeri in biomecanica si tehnologia materialelor din centrele din Portland si Nuremberg.
La mijlocul anilor 1990, adidas a creat trei linii principale de produse: ”adidas Performance”, creat pentru a mentine devotamentul fata de sportivii de performanta, ”adidas Originals”, creat pentru a celebra cele mai renumite si iconice produse adidas, si ”adidas Style Essentials”, care contine produse esentiale adaptate stilurilor vestimentare diferite ale clientilor. Anii 2000 au oferit fanilor adidas schimbari si inovatii cu impact foarte mare in lumea sporturilor, dar si colaborari cu designeri celebri - Yohji Yamamoto (2002) si Stella McCartney (2004), care au condus la crearea unor colectii cu adevarat speciale: Y-3 (2003) si Porsche Design Sport (2007). In anul 2013, adidas a creat cel mai inovator model de pantof sport pentru alergare - Energy Boost, in colaborare cu BASF, o companie germana, renumita pentru crearea celor mai bune materiale. Grupul adidas Din anul 1998, compania adidas si-a mutat sediul in afara orasului Herzogenaurach, intr-o fosta baza militara americana transformata in campus denumit “World of Sports”, oferind celor peste 3.000 de oameni care contribuie la crearea tuturor produselor de brand adidas toate facilitatile care reprezinta identitatea si spiritul adidas - spatii dedidacate celor mai importante sporturi, sali de gimnastica, o cafenea si o gradinita pentru ca cei mai importanti oameni dragi acestora sa le fie mereu aproape. Astazi, din grupul adidas, condus de Herbert Hainer (CEO), fac parte si alte trei branduri foarte cunoscute in lumea sporturilor: Reebok, TaylorMade-adidas Golf si Rockport.
Viitorul in viziunea adidas Viitorul in viziunea adidas inseamna crearea celor mai bune echipamente pentru sportivii din lumea intreaga, indiferent de sportul pe care il practica. Exact asa cum si-a dorit fondatorului acestui brand Adi Dassler: "Only the best for the athlete."
Originals iti propune unele dintre cele mai ravnite produse adidas de la momentul actual:
The table styler app is great to layout website sections on the page!