10 Greseli pe care le faci atunci cand alergi

24.02.2016

10 greseli pe care le faci cand alergi

Ai inceput sa alergi de ceva timp dar nu vezi inca rezultatele pe care ai asteptat sa le obtii? Ori ti s-a intamplat sa te accidentezi in timpul antrenamentului si sa parasesti pista de running cu dureri de spate ori de picioare? Ei bine, nu esti singura persoana aflata in aceasta situatie.

Chiar daca running-ul pare a fi un tip de sport extrem de simplu de practicat, acesta implica anumite reguli care tin atat de echipament, cat si de multe alte aspecte, si care daca nu sunt pe deplin respectate iti pot crea anumite neplaceri. Tocmai de aceea, am decis sa vorbim despre cele mai frecvente greseli pe care multe persoane le fac, in mod inconstient, atunci cand alearga.

Incaltaminte nepotrivita

Una dintre cele mai des intalnite greseli pe care le facem atunci cand ne apucam de alergat este legata de incaltaminte. Cele mai multe persoane ignora acest aspect extrem de important, ceea ce explica ranile pe care le observa la finalul unei curse sau disconfortul ce il resimt la fiecare pas. Pentru a evita toate aceste neplaceri, sugestia noastra este sa renunti la gandul de a alerga in tenisi sau in alt tip de incaltaminte si sa optezi pentru o pereche de pantofi pentru running. Spre deosebire de ceilalti pantofi sport, cei de alergare au niste tehnologii diferite, sunt mai usori, mai flexibili si extrem de bine captusiti, astfel incat picioarele tale sa fie protejate.

Imbracaminte neadecvata

Un aspect esential de care trebuie sa tii seama neaparat este faptul ca echipamentul de running nu se rezuma numai la pantofii sport potriviti. Desi acestia constituie cea mai importanta parte a echipamentului, inainte de a alerga trebuie sa ai grija si cum te imbraci. In primul rand, alegerea imbracamintei de running trebuie aleasa in functie de anotimp. Asadar, daca te afli in sezonul rece, opteaza pentru un echipament care sa iti ofere un confort termic optim. Daca vorbim de sezonul cald, ideal ar fi sa alegi un tricou si o pereche de pantaloni care iti lasa pielea sa respire in voie si indeparteaza transpiratia. In al doilea rand, fii atent la materialul din care sunt concepute articolele vestimentare pentru running. Recomandarea noastra este poliesterul, deoarece este un material usor si are mai multe proprietati adecvate alergarii.

Lipsa unui plan

Chiar daca in teorie running-ul nu presupune vreo strategie anume, adevarul este ca nu te poti apuca de alergat fara sa-ti fi stabilit deja un plan. Prin urmare, inainte de a iesi sa alergi, alege distanta pe care doresti sa o parcurgi si obiectivul pe care vrei sa-l atingi. Astfel, te vei simti mult mai motivat si chiar vei reusi sa duci la bun sfarsit ceea ce ti-ai propus.

Treci peste etapa de incalzire

Chiar si sportivii de performanta obisnuiesc sa-si incalzeasca corpul inainte de a se apuca de antrenamentul propriu-zis. Tocmai de aceea, inainte de a incepe sa alergi, e important sa-ti dedici cateva minute pentru a face niste exercitii care sa-ti activeze corpul. Doar facand acest lucru, vei evita posibilele accidentari. Prin urmare, nu ezita sa faci stretching sau putin jogging inainte de cursa, dar si la sfarsitul acesteia. In acest mod, muschii corpului tau isi vor mentine flexibilitatea si nu vei suferi intinderi.

Respiratie incorecta

Chiar daca in mod normal nu acordam prea multa atentie modului in care respiram, in timpul alergarii este absolut esential sa ne controlam respiratia. De ce? Ei bine, studiile recente au demonstrat faptul ca in momentul in care participantii la cercetare faceau doi pasi si inspirau, apoi alti doi pasi si expirau, acestia se simteau mai putin obositi si puteau sa alerge pe o distanta mult mai mare si un timp mai indelungat.

Privesti in jos prea mult timp

Atunci cand ne apucam de running, cei mai multi dintre noi tindem sa tinem privirea in jos, asupra picioarelor, de teama sa nu ne impiedicam sau sa ne abatem de pe pista, asa cum sustine si Cat Fitzgerald – consultant in running. Insa aceasta postura incorecta a corpului nu ne cauzeaza decat dureri de spate si de gat. Prin urmare, incearca sa privesti cat mai mult inainte si sa exersezi putin in ceea ce priveste coordonarea.

Consumi prea multa apa

Indiferent de tipul de sport pe care il practici, hidratarea este esentiala. Numai ca exista si posibilitatea de a consuma prea multa apa si de aici pot aparea o serie de probleme. Asadar, trebuie sa pastrezi un echilibru. Daca alergi pe distante mai mici, mai ales in zilele calduroase, e suficient sa iei cu tine o sticla de apa, dar care sa nu cantareasca foarte mult.

Te dedici doar running-ului

Pentru a obtine rezultatele dorite prin alergare, atunci ar trebui sa te gandesti sa te dedici si altor tipuri de exercitii fizicii. Sugestia noastra este sa pui accent si pe antrenamente al caror rol este de a-ti intari muschii si de a spori anduranta propriul corp. Astfel, vei preveni accidentarile.

Obiective prea ambitioase

Faptul ca ai decis in sfarsit sa incepi sa alergi reprezinta, intr-adevar, un motiv pentru a fi mandru de tine insuti. Cu toate acestea, trebuie sa fii atent la ceea ce iti propui. Prin urmare, inainte de a-ti stabili niste obiective ambitioase, asculta-ti corpul. Cel mai bine este sa iti setezi obiectivi mici si usor de atins. Astfel, nu vei risca sa te ranesti si nici nu iti vei pierde interesul in ceea ce priveste running-ul.

Absenta optimismului

Unul dintre secretele reusitei, mai ales in sport, este optimismul. Chiar daca nu esti un atlet profesionist, important este sa ai in permanenta o gandire pozitiva si sa nu renunti de fiecare data cand intalnesti un obstacol sau cand simti ca nu mai poti continua. Indiferent ca alergi pentru ca vrei sa te relaxezi, sa scapi de kilogramele in plus sau, pur si simplu, pentru ca running-ul iti da o energie aparte, aminteste-ti de fiecare data motivul pentru care te afli pe pista si ai curaj sa iti duci la capat planul.

Asadar, cine e pregatit pentru running?